3RD Generation LED چیست؟
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
3RD Generation LED چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 12:57

یکی از راه های مشاهده تصویر دوربین مداربسته در شب ، استفاده از ال ای دی LED مادون قرمز است . این ال ای دی ها می تواند در کنار لنز و داخل کاور باشد و یا به صورت یک پروژکتور در نزدیکی دوربین مداربسته نصب گردد.

همانطور که می دانید ، بعضی از دوربین های مداربسته دارای لنز ثابت هستند و زاویه دید آنها تغییر نمیکند . بنابراین LED مادون قرمزی که کارخانه تولید کننده دوربین در داخل کاور قرار داده است ،میتواند به راحتی مکانی را که لنز روی آن تنظیم شده است ، روشن کند .

در مدل های دیگری از دوربین های مداربسته ، لنز متغیر است مثلا 4 تا 9 میلیمتر که در واقع 30 تا 60 درجه ، زاویه دید دوربین تغییر میکند.در این حالت LED چه زاویه و با چه عمق دیدی را باید روشن کند ؟

اگر نور ال ای دی به صورت واید و با زاویه باز تابیده شود ، فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مداربسته هستند و اجسام دورتر ، به دلیل اینکه نور ال ای دی به آنها نمیرسد ، در تصویر نمایش داده نمیشود و تاریک و سیاه دیده می شود .

در بازار ال ای دی های مادون قرمز مختلفی تولید شده اند که توانایی روشن کردن محیط آنها با یکدیگر متفاوت است ، برخی از آنها فاصله خیلی دور را میتوانند روشن کنند اما با زاویه کم و برخی دیگر فقط فاصله نزدیک را میتوانند با زاویه ای باز روشن کنند . شاید شما هم چراغ قوه هایی را دیده باشید که زاویه و عمق نور آنها با چرخش بدنه ، تنظیم می شود .می توان از آنها مانند یک چراغ قوه معمولی استفاده کرد و یا مانند چراغ های لیزری که فقط یک نقطه را در دوردست می تواند روشن کند ، بهره برد.

نسل سوم ال ای دی های مادون قرمز 3RD Generetion LED در دوربین های مداربسته استفاده شده است . در کنار لنز این دوربین ها 2عدد LED با زاویه باریک برای روشن کردن فاصله های دور از دوربین مداربسته و 4 عدد LED با زاویه پهن برای روشن کردن فاصله نزدیک به دوربین مداربسته در نظر گرفته شده است .

بنابراین اگر لنز دوربین مدار بسته ، به صورت دستی و یا موتور دار باشد و زاویه دید دوربین را تغییر دهیم ، تمام نقاط دور و نزدیک در شب، روشن دیده خواهد شد .

در حال حاضر دوربین های مداربسته سامیت SUMIT دارای ال ای دی های نسل سوم با عمر و بازدهی بالا در بازار موجود هستند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: